Ponnier: Ida

Hejsan!
Jag kommer inte vara i stallet föräns nästa vecka tror  jag.
Men jag kan ju berätta lite om Laday, Frulle och Hampus :]
Laday är en gammal travare med rasen varmblodigtravare, Frulle är oxå den rasen;]
Hampus som är bara 5 år är korsning Irsch cob (stavning?) och varmblod.
Laday är en riktig bushest:}
Hon tycker INTE om skänklar (vilket inte är bra ;])
så varje gång man skänklar henne börjar hon sparka bakut -.- eller stegra :]
Miin bus hest:]
Men ibland är hon överlycklig att bli riden (även om hon inte gillar sadeln) så mitt i galoppen bockar hon x]
Men med dom hon inte känner så bra kan hon bara vända och springa hem eller snurra tills man ramlar av hehe.
Hon har bara stuckit hem en gång med mej :]
Hon försökte i söndag ;]<3 nu håller jag ändå på att träna henne att gå över snödrivor (vilket inte är såå populärt) hehe.
Men hon är ändå en buus hest :]
Jag skulle rida över den, vända, rida till reningsvärket (tp 20 meter bort) och vända och galoppera till grusvägens slut och sedan vända och göra samma sak.
Laday stack innan hon klev över och galopperade iväg -.- och sedan lyckades ja vända henne ;] och försökte igen och hon försökte springa iväg men så fick jag över henne och så vände vi och red ner till reningsvärket och så snabbt ja hade vänt henne galopperade hon med fullfart iväg :}<3
Sedan vände jag igen och så vägrade hon gå över -.- men jag fick över henne och så snabbt jag hade vänt henne vid reningsvärket gjorde hon samma sak :} hon galopperade allt vad hon kunde<3
De är min sötiis :]<3
Men innan hade jag ridit Hampus.
Han hade inte varit riden sedan i november så han var liite pigg.
Han började stegra och höll på :]
Han är 1.70cm i manke nu och växer 2 år till o_O'
Tyvärr så tar jag inte så mke bilder när ja rider för de är svårt att fota sej själv. ;]
Och de är bara jag o Robert som rider.
Men jag brukar fota hästarna med mobilen :)
Här är Hampus:

Frulle:

Och min söta bus hest Laday:

Det är mina sötisar :)
Min söta lill hund:

Min söta katt:

Han är nybadad för han hade ramlat ner i toan -.-'
Min söta kaninis:

Min läger häst när jag var på ridläger 2010:

Han heter Butterfly och är en D-ponny korsning :]

KOPIERING AV BILDERNA ANMÄLS TILL POLIS!

Puss;*
/ Ida

Kommentarer<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0