Ponnier ; Alma

Tjosan Svejsan!

Vaknade idag runt 12. Sen vid 1 var jag hos farmor och farfar, där bytte jag om till ridkläder och gick ut och fotade pollarna lite :) Bilderna kommer väll ikväll eller i morgon, måste hitta min kabel först så jag kan ladda in bilderna i Datorn :) .

Iallafall, Ren Jonita idag. I Början red vi bara lugnt omkring. Sen när vi väl började trava och hon ville trava snabbare än vad hon fick (Hon var en travare förr) så blev det bråk. Hon stegrade sig och höll på medans jag försökte hålla mig kvar x)
Sedan när de hade hänt så fokuserade jag på att få henne lugn, (då hon annars stressar upp sig och börjar att bråka mer). Vi skrittade hem där vi gick ned i ängen som var full med snö och skrittade lite. Där nere brukar jag alltid fatta någon galoppfattning för att hon ska lära sig att galoppera bättre. Detta mins ju hon såklart och hon bockade igen.


Efter att ha bråkat med henne i 10 min eller så, fick jag äntligen ordning på henne och kunde fatta en vänstergalopp. Detta gick då bra och vi slutade sedan :)

-
- Äldre bild från typ förra veckan :)
-
(Kopierar du bilderna kommer jag GENAST att anmäla dig till polis utan förvarning!)

Kommentarer<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0