Ida♥

Helloo sweety<3
Har bara inte haft ork att blogga :3
Nu har jag en bildblogg med olika bilder (asså inte bara hästar utan typ min hund osv) :3
För fotografering är en del av mitt liv (utom hästar ;])
www.Hestfoto.blogg.se
Men i lördags for jag och red min bus Laday. Men jag började rida Hampus eftersom jag klarar av han typ ganska bra eftersom han är krävande :3
Men han blev 'rädd' för en spark och galopperade ut ur volten -.-
Sedan när jag red ner till reningsvärket ska man såklart bocka och allt -.-'
Men jag fick tag på han innan han började galoppera :)
Hehe... :]
Sedan red jag gamhesten :3
40 hästår = 12 människor år ;)
kan skriva liite fakta om varmblod så ni förstår liite av vilka hästar ja skriver om...
Faktan:
Ursprung: Sverige (svenskt varmblod)
Mankhöjd: 1,57-1,70 m (Laday är ca. 163cm)
Färger: Svart, mörkbrun, fux, black, skimmel, brun och isabell. (Laday är mörkbrun)
Användning: Trav, körning, hoppning, dressyr och skogs mulle :3
Ursprung:
*Under 1800-talet korsades inhemska hästar med noga valda fullblod, trakerhner och hannoveraner för att producera ett lämpligt riddjur till de svenska kavalleriet. Regeringen stödde aktivt uppfödningen av den svenka varmblodet, som ägde rum vid det statliga studeriet i Flyginge.*
Egenskaper:
*Det svenska varmblodet har förädlat huvud med intelligent och djärv blick. Den stora och sluttade bogen sitter på muskulös kropp med välutvecklade flaker. Benen är starka och aktionen är fri, spänstig och aletisk.*

Haha där fick ni lite fakta! :D
Allt är från Allt du behöver veta om hästar :3
Jag vill ha en liten shettis :3
Hehe<3
Här har ni en bild på en av de shettisar en 'granne' har :3
Fotograf: Maria Persson
Eftersom att jag inte har fotat den är det EXTRA STORT COPYRIGHT!
/ Ida :3


Kommentarer<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0